pidisday

Framför allt kommer den här bloggen att handla till stor del om hästar, i andra hand kommer den att innehålla olika tankar och åsikter från mig om livet och allt vad det innebär.

Lastträning

Nu när jag sitter mellan två jobb(eller mellan jobb och studier) så får jag en hel del ledig tid på dagarna och den ska jag så klart passa på och använda. I stallet!
 
Lasttränade Exotic i dag, första gången sedan vi var till stall PeKa. Hade planerat ett tillfälle som jag skulle lasta in honom helt och sen köra en kort tur i byn... Gick dock inte som planerat! Tog mig 1h att få honom att kliva upp på rampen med alla fyra fötter, då lyckades jag även få in honom halvvägs och var tvungen nöja mig så för min egen skull. Kändes som att vi har tagit ett stort löpsteg bakåt med lastningen. Han är lugn dock, bara otroligt envis och kommer undan genom att flytta om framfötterna. 
 
Efter min pause hade klockan blivit lite mer så då hade jag flyttat bilen med släpet till en del av gården som är lite mer skymd eftersom det blir mer rörelse i stallet senare på eftermiddagen och jag ville inte ha några störningsmoment. Trots det så blev han ändå distraherad av att han hörde att det var rörelse kring stallet även om han inte kunde se. Så han var mycket mer spänd, hjärtat slog så att jag kunde se och höra det på honom. Dock så fick jag honom att kliva in helt och hållet i släpet 4ggr under ca 40-45min som vi höll på! Då betade vi lite och tog en kort promenad också. 2ggr som jag ledde in honom och 2ggr som jag skickade, men jag stängde aldrig några luckor så någon åktur blev det inte nu. Har man tagit ett löpsteg bakåt får man finna sig i att man är på ruta ett igen och arbeta utifrån det också. Även om det innebär att man börjar om! Gör man det så tror jag att det går mycket fortare att komma tillbaka till den nivå man var på. 
 
Efter lastträningen fick Exotic en helkroppsmassage i stallet. Det gillade han. Kände att några muskler i rumpan och muskeln över länden var väldigt spända. Masserade lite extra där och smorde på med Arnika. Han får ha täcke i natt så ska jag kolla hur det känns i morgon, alltså så får han en till massage i morgon. Lyx hästen! Men är matte ledig så...
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: