pidisday

Framför allt kommer den här bloggen att handla till stor del om hästar, i andra hand kommer den att innehålla olika tankar och åsikter från mig om livet och allt vad det innebär.

Kort uppdatering Exotic

Exotic fick en ET behandling av Yvonne Larsson i torsdags och, som alltid, gav resultat i en pigg och sprallig häst. Som på nytt född ungefär, det hade inte varit så dumt för en annan att få...
 
Hon hittade som vanligt spänningar i sadelgjords läget, lite i naken och över sittbenen. Han behövde inte en behandling till bara streching. Hon trodde att han kanske kan ha bitit sig i kinden på höger sida, kanske gjort något som är kopplat till spänningen i naken. Något som blir spännande se när Sara Ellevik kommer för att kolla mun och tänderna.
 
Annars så red jag honom lite på banan i går kväll. Galopperade lite och gjorde lite volter. Yvonne tyckte att jag skulle lära honom skänkelvikning från marken genom att flytta framdelen och rumpan och sedan föra det samman genom att ta hjälp av staketet. Till sist kan man flytta hästen sidvärtes bara genom att själv röra sig. Det hade förstås varit kul, men tror inte jag skulle få till det!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: