pidisday

Framför allt kommer den här bloggen att handla till stor del om hästar, i andra hand kommer den att innehålla olika tankar och åsikter från mig om livet och allt vad det innebär.

Vårt första hinder

I dag hoppade jag och Exotic vårt första hinder tillsammans. Ett lågt kryss i trav, jättekul! Det gick så jättebra och jag är så glad! Exotic var väldigt stolt också som kastade busigt med huvudet efter hindret.
 
Exotic har små hoppat lite förr som jag har berättat och lagt upp ett klipp på också. Det var väl egentligen aldrig någon tvekan om att han inte skulle kunna hoppa, men tanken att hoppa honom uppsuttet har ändå känts nervöst. Nu hade vi erfarna med oss som visade hur det skulle gå till och Exotic följde dem noga med blicken hela tiden. Väldigt bra träning för honom att bara stå stilla på banan medan en annan häst galopperar omkring honom och hoppar. Han stod bara snällt och tittade nyfiket. 
 
Efteråt så travade vi över lite bommar som också gick galant. Det är verkligen inga problem med Exotic. Han är helt enkelt perfekt!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: