pidisday

Framför allt kommer den här bloggen att handla till stor del om hästar, i andra hand kommer den att innehålla olika tankar och åsikter från mig om livet och allt vad det innebär.

Stall PeKa

Nu har jag och Exotic besökt Stall PeKa som ligger en kortare bilresa från där vi bor. Har pratat om det länge då avståndet gör det helt perfekt för att träna på att lasta, åka och besöka nya platser. Vi fick sällskap av två kompisar från vårt stall. Det stoet är väldigt cool och hon har ett bra inflytande på Exotic. Jag tror det var därför vårat besök på anläggningen blev så bra.
 
Jag och Exotic till vänster.
 
 
Stall PeKa är ett nybyggt stall(vinter 2013-våren 2014) som fortfarande har lite arbete kvar innan det är helt klart. Anläggningen inkluderar ett ridhus och en ridbana med en besöksbox ochen uppstallningsplats för gäster. Stallet är 12 boxar och ett privat "dressyr stall" med full service, utsläpp/insläpp, mockning och fodring. Varje vecka tar de ridinstruktörer till anläggningen som även utomstående kan rida för.
 
Jag har sagt att jag ska lastträna några gånger innan jag åker dit igen. Överlag gick det ju bra. Det gick fort att få in honom när vi skulle åka och han var väl lite nervösinför resan då. Hem så ville han inte kliva på trots att nervositeten hade lagt sig betydligt. Han frustade flera gånger och ville egentligen inte riktigt lyssna på matte. Väl inne i finkan fortsatte frustandet och han såg riktigt nöjd ut. Hemma stod han lugnt kvar efter att vi hade öppnat luckorna och åt på sitt hö. Antar att han upptäckte att han faktiskt överlevde att stå där inne. Handlar väl bara om oerfarenhet, det har inte blivit så mycket lastträning på senaste tiden. Men tanker ändå sälja min Kylingekärra och söka efter en annan finka. Den gungar för mycket.
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: