pidisday

Framför allt kommer den här bloggen att handla till stor del om hästar, i andra hand kommer den att innehålla olika tankar och åsikter från mig om livet och allt vad det innebär.

Nu sätter jag igång en sprallig Exotic

Nu har hovis Bois varit här och verkat hovar. Skyndade mig hem från jobbet i går för att hinna i tid, men ändå fick Boberg vänta i fem minuter. Offrade t.o.m min mobil som blev kvar på jobbet.
 
Boberg kunde inte hitta några spår av hovböld, men han kunde absolut tänka sig att det har varit en hovböld med tanke på att hältan blev lite grövre innan vi började med våtomslaget och att hältan släpte precis efter det runnit var från ballen. Han tyckte att jag skulle börja tömköra och sätta igång Exotic. Han kunde inte se några problem hos honom nu. :)
 
Justja,  jag nämde för Boberg det som veterinären från Marahällan sagt om att Exotic trampar snett och att hon hade trott att han vrikat eller överansträngt sig därigenom. Tror Boberg kände sig lite kritiserad då, han började med att säga att efter 25års erfarenhet så har man nog lärt sig en del och att hästens sätt att belasta går inte att räta till efter de fyllt 1½år. Det skulle synas mycket mer på hovarna ifall Exotic trampat så snett särskilt då han är barfota och det har han varit hela sitt liv utan problem. Man ser en liten liten tendens till att utsidan av hoven är större än insidan och då blir man tvungen verka lite mer på den sidan. Något vi båda vet om och jag underhåller efter det Boberg visat. Boberg kommenterar alltid hur fina hovar Exotic har.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: