pidisday

Framför allt kommer den här bloggen att handla till stor del om hästar, i andra hand kommer den att innehålla olika tankar och åsikter från mig om livet och allt vad det innebär.

Vad håller min häst på med?!

Såret Exotic fick på höger bak läker fint och det har inte varit några komplikationer kring det. Jag fick fort rengöra det utan mankimang och efter typ tre dagar fick jag blöta upp sårskorpan och pilla bort den försiktigt så jodopax kunde komma åt ordentligt. Allt ser bara bra ut, men så blev han svullen i vänster bakben ganska kraftigt. Hela vägen under hasen och över kotan. Ingen hälta eller ömnad. Svullnaden gick ner sig helt efter rörelse. Det här såg jag i torsdags kväll när jag hade tänkt rida(blev en promenad för oss båda ist).
 
Har tvättat vänster bak med Hexocil på kvällarna precis som med höger fram och nu kan man säga att svullnaden är helt borta. Redan i lördags var det betydligt bättre då han inte var särskilt svullen när jag tog honom ur hagen och i morse var han helt fri från svullnaden när jag tog ut honom ur stallet till hagen. Annars hade det så klart varit som mest svullet på morgonen.
 
Det är skönt så länge det är så här lätt fixat, men himel vad han hinner oroa upp mig! Kändes verkligen frustrerande när jag såg att han av svullen i vänster bak. Hann fråga mig själv om det är något fel på honom? Men så lugnade Larsson mig med att säga att det säkert handlar om ett litet sår som han kan ha fått av att ha stått och strykt sig mot trälådan i hagen(igen!). Och ja, nu när svullnaden är borta så ser det inte ut som annat heller. Han måste verkligen tycka om den där trälådan. :P
 
Red en kortare tur med honom i dag och det gick bara bra. :) Har som bara gått på promenad i hand eller tömkört honom de senaste dagarna utifall att.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: