pidisday

Framför allt kommer den här bloggen att handla till stor del om hästar, i andra hand kommer den att innehålla olika tankar och åsikter från mig om livet och allt vad det innebär.

Stormen Hilde i Flurkmark

Spännande morgon i går morse. Efter att kappt fått sova under natten pga av stormens vindar som piskade mot husknutarna och fönstrena så vaknade jag utan ström i stugen som redan hunnit bli kall. Skulle till jobbet, men när jag åkte kl 5.50 så tog jag mig inte långt. Träd hade fallit över vägarna både mot Hissjö och mot Ersboda. Så jag var fast! På ett ställe hade träden tagit med sig elkablar ut över vägarna och elstolpar som var på väg att falla dom med. Då ville jag hem!
 
Tog ett tag innan jag fick tag på någon som kunde passa bageriet åt mig så länge, men det löste sig till sist. :) Åkte in till jobbet utan problem 8.20 då vägarna var rensade.
 
Väldigt spännande, men samtidigt väldigt läskigt också! Just att köra ute i stormen som fortfarande blåste kast vindar av otrolig kraft. Att se träden svaja över vägarna och inte veta om eller när något skulle kunna välta. Körde förstås sakta. Strömmen fick vi åter först nära kl 17. Kall stuga!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: