pidisday

Framför allt kommer den här bloggen att handla till stor del om hästar, i andra hand kommer den att innehålla olika tankar och åsikter från mig om livet och allt vad det innebär.

Än mer Hexocil

Nu när det äntligen kommit lite snö och jag hade längtat efter en ridtur så är förstås Exotic svullen i ett ben igen!! Så det blev ingen ridtur.
 
Det är tre sår över hasen på vänster bak, insida. Känns så väldigt konstigt, men först så trodde vi att han skulle ha slagit på sig själv. Då hade vi bara sett ett sår som blödde på hasen. Det var söndags kväll och hästarna hade springit runt en del i hagen. I går när jag då skulle ut med honom så synade jag såret hastigt och konstaterade att det bara var ett skrapsår och väldigt ytligt. Såg inte då någon svullnad eller fler sår. Exotic verkade inte heller så berörd som i dag. Så de andra två såren skulle kunna kommit efter det. Tömkörde honom då och vi travade lite smått utan hinder.
 
Men som sagt i dag så var han så svullen att han inte rörde sig rent. Trodde först att han var halt och blev ganska rädd, men så började han röra sig obehindrat när svullnaden gick ner. Han var väldigt svullen måste jag säga, men mest bara på insidan av hasen där såren är. Den svullnaden ville inte heller gå ner helt och hållet utan han var ganska svullen där även efter promenaden.
 
Kan inte begripa vad det är han håller på med? Det har varit så väldigt mycket denna höst så jag kan inte hjälpa att bli lite nojig, även om allt som har varit har inte varit större än lite svullnader som försvunnit efter tre-fyra dagar.
 
Nä, kanske inte behöver oroa mig så mycket. Tänker ändå ta ur Yvonne Larsson för en ET koll och behandling senare ifall inte detta med hasen skulle behöva veterinär koll. Förmodlingen inte, men avvaktar ändå tills det har lagt sig.
 
Tvättar med Hexocil, smorde även på jodopax, och korta promenader.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: