pidisday

Framför allt kommer den här bloggen att handla till stor del om hästar, i andra hand kommer den att innehålla olika tankar och åsikter från mig om livet och allt vad det innebär.

En riktig skitdag!

Ja jag börjar med att jag har arbetat nästan hela veckan redan. Jag var ledig onsdag, som är min enda lediga dag denna vecka, resten av dagarn har varit normal långa arbetsdagar. I dag(fredag), dagen innan helgen som jag ska arbeta långa och tidiga dagar med mycket stress) var det schema lagt 13.15-18 vilket är ganska skönt. I dag skulle vi dock tvingas ha inventering till kvällen vilket skulle göra min korta dag längre... Kändes tung att behöva vara kvar på jobbet in mot kvällen när jag ska upp så tidigt följande morgon(5:00)!
 
När jag vaknade på morgonen var jag lite svag och trött, men kändes skönt att ha morgonen fri till att göra lite lättsamma sysslor som motionera Exotic och städa i stallet. Klev upp 8 och tog frukost framför tvn. 8:50 ringer det från jobbet och när jag svara får jag frågan " Visst vet du att du skulle börjat jobba för 20min sedan?"!? Jag svor och var nära bryta ihop, men sa att jag skulle snart vara där. Sen fick jag bara ta och rycka upp mig och åka, fastän det inte var så lätt.
 
När jag kom fram bad de om ursäkt för att de glömt meddela mig om att de ändrat min tid från 13:15-18 till 8:30-18. Jag kunde inte förlåta någon just då, men hyste inte heller något personligt agg då det är lätt att glömma, men det var verkligen det sista jag behövde i dag! Hade de kommit ihåg att meddela mig hade det inte varit en suck i h-vetet att jag gått med på ändringen! Alltså vad f*n? Jag som redan hade schema för nästan veckans alla dagar, långa dagar. Hur kan de förlänga mitt pass dagen innan min helg + inventeringen utan att fråga?! Nu hade jag bara tur som fick gå tidigare från inventeringen. Jag fick gå redan kl 20 och de skulle säkert inte vara klara på en timme till. Men detta sabbade verkligen min dag!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: