pidisday

Framför allt kommer den här bloggen att handla till stor del om hästar, i andra hand kommer den att innehålla olika tankar och åsikter från mig om livet och allt vad det innebär.

Det är inte lönt...(trolling)


Det är alltid en risk i att lägga upp bilder, video klipp och inlägg om sitt liv på internet. Elaka och/eller sårande kommentarer är något som man får räkna med. Det bara är så!

Ett tips från mig är att du inte lägger upp en bild på dig själv om du är osäker över hur du ser ut eller att du laddar upp en bild på din ritt om du själv tycker att du rider dåligt. Får du en elak kommentar då så kommer du att ta åt dig och bli sårad. I onödan! För den som lämnar kommentaren tycker egentligen inte att du är ful eller rider dåligt, den personen är bara ute efter att just såra dig!


Jag har haft tur som inte har råkat ut för så många elaka kommentarer, förvisso ligger jag ganska lågt också med vad jag lägger upp. Hittills har jag fått tre kommentarer från personer som gjort ett försök i att göra mig upprörd. En kommentar från en anonym som skrev i ett meddelande att jag såg ut som en med Hepatit gul hade bajsat på. En person som verkade göra sitt värsta för att såra mig, men blev faktiskt roande för mig. Less is more! :P

En annan kommentar kom från en snorig pojk på youtube som kommenterade ett klipp på Jahua och sa att hon var en ful Amerikansk ponny. Jao... Det kanske hon är också! Jag vet inte vad han syftade på för någon Amerikanskponny men eftersom hon inte är det utan är en korsningponny kan hon mycket väl vara ful som en Amerikanskponny. Ungefär som om vi skulle säga att hon var en Islandshäst. En riktigt ful isis skulle hon vara. :P Men nu är hon en kornsing mellan Nordsvensk och New Forest och som det hon är är hon vacker. :love:

Senaste kommentaren fick jag av en anonym som sa att om denna person skulle vara jag skulle inte denna person lita på Robert. Jaha okej... Tabbe! Skulle den personen vara jag skulle den personen lita på Robert eftersom jag faktiskt gör det! :D Och när det kommer till kommentarer likt detta så kan jag bara säga så här; så länge du inte kan stå så pass för det du säger att du uppger vem du är och vad du menar så kommer jag bara dra slutsattsen att du är avundsjuk och vill sabba. Så är det med det. :)


I mitt fall kan, för mig, okända människor skriva precis vad de vill. Vad de tycker om mig är för mig helt av ointresse. :) Jag har ett super liv tillsammans med min fantastiska pojkvän, otroliga vänner och underbara familj. Vad som räknas är att de för evigt blir vid min sida och att de tycker om mig. Sen om vi säger att Tex Emma skulle tycka att jag var ful så betyder det inget heller så länge hon ändå trivs med mig som vän och tycker om mig. :D Visst lite ont skulle det väl göra om hon sa att jag var ful, men jag tror ni förstår vad jag menar. :P

Skit i alla skithögar som inte är viktiga för er! Skit i dem som, för er, t.o.m är okända människor. Vad de tycker ska inte vara av stor vikt. Det som räknas är de människor som finns omkring dig. De som finns där för dig varje dag. Lyssna på dem för det är faktiskt deras kommentarer som räknas. ;)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: