pidisday

Framför allt kommer den här bloggen att handla till stor del om hästar, i andra hand kommer den att innehålla olika tankar och åsikter från mig om livet och allt vad det innebär.

Ny År!

För första gången från min bärbara. :D Nu är det Nyårsafton, nytt år nya möjligheter och jag har världens bästa nyårs löfte. Jag ska fortsätta som jag gör nu! Fortsätta jobba mot mina mål, ett sundare liv osv. Fortsätta pyssla med Exotic och vara snäll mot min Robert. <3

Så här var mitt 2011;
  • Firade nya året tillsammans med Emmilie, Robert och faster hemma i Sörfors(precis som detta år).
  • Emmile stannade två och en halv vecka hos mig och åkte hem 4/1.
  • 17/1 började jag praktiken på Ica Kvantum forna Puls i Umeå...
  • ...som ledde vidare till anställning som extra personal 19/2.
  • 28/2 provade jag och Robert på Taekwondo drillade av Marica.
  • 6/3 sa jag upp mig från Ica Fyren i Obbola...
  • ...och 18/4 fick jag ett vikariat i förbutiken på Kvantum.
  • 16/5 flyttade jag Jahua från Metas stall till stallet på gården hos faster...
  • ...jag fick henne såld till en barn familj i Piteå 2/6...
  • ...redan tre dagar efter det följde Robert och faster med mig till Åsele för att titta på Exotic...
  • ...som ledde till en besiktning 29/6 som Exotic inte gick genom pga hälta som visade sig komma av dålig verkning.
  • 1/7 åkte jag, Robert och faster mot Göteborg i en hyrbil för att kolla på hästar...
  • ...under den resan fyllde Robbisen 23år! <3
  • 5/7, efter att vi kom hem, dog fasters kanin Doris. :(
  • 23/7 kom Emmile återigen på besök och hade med sig en kanin åt oss. Hon stannade t.o.m 31/7.
  • 10/8 drog Robert med mig till Nolia som visade sig vara mycket roligare än jag väntade mig!
  • 12/8 blev Exotic min häst! :D...
  • ...och 13/8 flyttar Exotic ihop med Wiktor i stallet hos Erik och Sirkka i Sörfors bara 10min promenad från där jag bor med faster. :)
  • 1 t.o.m 27 september var jag sjuk i lunginflammation för första gången i mitt liv. :P
  • 24/10 blev jag sen sparkad av Exotic i bröstet av olycka.Som tur var inget allvarligt. :)
  • 26/10 köpte jag hästfinkan för 14000kr som var över från Jahua. Kändes mäktigt!
  • 16/11 drog jag hit Yvonne bara för att få bekräftat att jag gjorde helt rätt i min hanteringa av Exotic, haha.:P
  • 25/11 kom Emmilie(hör och häpna) hit till oss för att ta körkortet. Hon finns ännu kvar och hjälper mig med Exotic. :)
  • 7/12 fick jag min fösta tatuering som tog ca 2½h. Efterlängtad och klartvärd. :D
  • 24/12 jobbade jag julhelgen, men självklart inte hela dagar! Firade jul tillsammans med Robbisen. :blush: Först hos hans försäldrar och sen hemma hos min faster med min familj. :D
  • 26/12 köpte jag min första,efterlängtade, bärbara dator! En packard bell. :D

 

Hur har ert 2011 varit? :)

 

Hoppas ni får ett ännu bättre 2012! Gott Nytt År! :D

 

 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: